www.hrdlog.net

Sunday, October 19, 2008

Local Propagation on 10mtr Band


Assalamualaikum, buat penggemar radio HF yg beroperasi di 10mtr band, Dua minggu sudah, propogasi semakin baik untuk membolehkan rakan rakan lokal dapat beroperasi di 10mtr band. Bagi saya yang juga meminati komunikasi di 10mtr band untuk kesekian kalinya saya dapat bekerja dengan satu lokal station dari Sabah. Beliau adalah 9W6SUE, atau lebih mesra dengan panggilan Bob @ Pak Yusof. Agak kuat juga signal yang dapat saya terima hampir ke 10db dengan kadang2 kuat dan mengecil dan kembali kuat semula, seperti turun naik audionya, tetapi apapun itu adalah sekelumit cerita yang saya sampaikan untuk tatapan peminat radio HF. Tahniah Pak Yusof atas QSOnya, walaupun singkat, ianya amat bermakna. Nah ada satu lagi QSL kad diterima oleh saya datangnya dari Afrika Selatan, dikirimkan melalui eQSL. Thanks on your QSL card, from Mr Donovan Van Loggerenberg. Nice work with you on 10mtr band.Hope to work with you again on 10mtr band.