www.hrdlog.net

Monday, February 25, 2008


bersua lagi di arena blogger ini, ramai diantara kita pernah mendengar atau terjumpa dengan laman web yang memperkenalkan hobi radio ini sebagai satu aktiviti riadah bersama keluarga dan rakan-rakan sehobi, disamping banyak lagi komuniti radio amatur yang berdaftar dibawah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia atau SKMM (MCMC). Yang mana tujuan asalnya memberi peluang kepada penggemar komunikasi radio dua hala supaya dapat belajar dan dididik dengan cara-cara atau etika penggunaan radio dua hala dengan betul , mengikut kehendak dan garis panduan yang telah ditetapkan oleh SKMM, dengan ini secara tidak langsung dapat mencegah mereka dari memancar atau menggunakan radas komunikasi secara salah dibawah Akta Komunikasi & Multimedia Malaysia. Ini adalah satu peluang keemasan bagi mereka yg meminatinya agar dapat mengembangkan lagi minat serta mendalami ilmu berkaitan komunikasi dua hala. Jadi pilihan terletak ditangan anda , buatlah pilihan dengan bijak, kerana peluang hanya datang sekali sahaja.

bagi diri saya, saya amat menggalakkan supaya rakan-rakan rebutlah peluang ini, kerana semasa saya mula meminati hobi ini, saya tidak mendapat peluang yang sebegini, disamping dapat berbual sesama rakan , dapat menmbiasakan diri dalam perbualan harian serta memahami batasan dan etika dalam komunikasi

Satu contoh terbaik yang saya dapat berikan adalah SCS Communication & Sports, yang mana ahlinya yang berdaftar boleh berkomunikasi bersama rakan ahlinya dan juga termasuk isteri dan anak-anak ahli, ini secara tidak langsung dapat merapatkan tali siratullrahim antara ahli dan keluarga mereka, disamping aktiviti riadah seperti ,Konvoi 4x4, jungle trekking dan tidak terkecuali aktiviti sukan menembak.
sungguh hebat rakan-rakan sehobi kita ini, jadi bagi yang ingin mengetahui lebih lanjut, sila layari laman web http://www.scs.net.my, sehingga bersua lagi , 73 ,Enjoy the hobby, let the stress gone, cherioooo.

No comments: